Teleporada POZ – nie zawsze jest możliwa
Mościckie Centrum Medyczne realizuje świadczenia POZ od poniedziałku – piątku w godz. 08:00-18:00. Świadczenia wykonywane są przez 17 lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w ramach wizyt stacjonarnych oraz w formie teleporady. W obecnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa i związanymi z tym ograniczeniami informujemy, iż wszystkie świadczenia” realizowane są przy zachowaniu podwyższonych środków bezpieczeństwa, których celem jest zapewnienie możliwie jak najwyższej ochrony wszystkich pacjentów przed zagrożeniem epidemiologicznym. Decyzję o tym w jakiej formie realizowane są świadczenia podejmuje pacjent w momencie rejestracji na wizytę do lekarza pierwszego kontaktu.
Kiedy konieczna jest bezpośrednia wizyta pacjenta w placówce?
- pacjent (lub jego opiekun ustawowy) nie wyraża zgody na realizację świadczenia w formie teleporady,
- świadczeniobiorca cierpi na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy,
- zachodzi podejrzenie choroby nowotworowej,
- świadczenie dotyczy dziecka do 6 roku życia,
- jest to pierwsza wizyta pacjenta u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazał w deklaracji wyboru.
Pacjent może skorzystać z teleporady, gdy:
- pacjent potrzebuje recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz jest w posiadaniu dokumentacji medycznej,
- pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz jest w posiadaniu dokumentacji medycznej,
- celem wizyty jest uzyskanie zaświadczenia o stanie zdrowia, a lekarz jest w posiadaniu dokumentacji medycznej,
- dzieci do 6 roku życia korzystają z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.